Strona główna -> SZKOŁA PODSTAWOWA -> WSPÓLNIE
         IMIENINY:
 Bezpieczni uczniowie...2019-09-25  

25 września br. uczniowie klas I – III mieli spotkanie z policjantami, którzy przeprowadzili pogadankę nt. Bezpieczne dziecko. Wiedzę uczniów usystematyzowali quizem o ruchu drogowym. Wszystkie odpowiedzi były poprawne, co świadczy o dużej świadomości uczniów. Policjanci omówili również 3 kroki postępowania w kontakcie z podejrzanymi osobami.

1.    Pierwszy krok – powiedz NIE i w razie potrzeby głośno krzycz.

2.    Drugi krok – szybko odejdź od tej osoby.

3.    Trzeci krok – poproś o pomoc innych dorosłych.

Na zakończenie dzieci zajrzały do radiowozu policyjnego, który skrywał: apteczkę, pachołki, kamizelki kuloodporne, pałkę policyjną, alkomat, koło pomiarowe oraz radar prędkości.

Rodzicu, omów z dzieckiem różne sytuacje np.:

•    Co zrobisz, kiedy się zgubisz – np. stój w miejscu i czekaj aż Cię znajdę, bo będę Cię szukać. Jak zgubisz się w supermarkecie, to podejdź do pani w kasie albo pana z ochrony i powiedz „zgubiłem się i potrzebuję pomocy”.

•    Co zrobisz, jak ktoś poprosi Cię, żebyś na chwilkę z nim poszła i obiecuje, że pokaże Ci śliczne, małe pieski – powiedz NIE i szybko się oddal bez wchodzenia w dyskusję. Pamiętaj, że ja chcę zawsze o tym wiedzieć.

•    Co zrobisz, jeśli ktoś będzie Cię zaczepiał i nie będziesz umiał sobie poradzić – poproś o pomoc kogoś, kto będzie w pobliżu, powiedz głośno, że nie znasz tej osoby, a ona Cię zaczepia i nie wiesz, co zrobić.

•    Co zrobisz, jak ktoś będzie Cię częstował słodyczami – dziecku w wieku szkolnym można już bez problemu wytłumaczyć, że nie chcemy, aby brało jakiekolwiek słodycze od przypadkowo spotkanych osób.

GALERIA

pedagog A. Kruk          

redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 4385616      online: 2

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia