Strona główna -> SZKOŁA PODSTAWOWA -> PODSTAWÓWKA 4-7
         IMIENINY:
 By trzymać formę...2016-03-30  

W tym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego "Trzymaj Formę!", którego koordynatorem jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Wolsztynie. Cele programu to m.in. - pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety i aktywności fizycznej dla organizmu człowieka, - kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną, - dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych. W związku z w/w programem uczniowie klas VI wraz z wychowawcami przygotowali kolorowe, smaczne i zdrowe kanapki na spotkanie dla rodziców, które odbyło się 30.03.2016 r. Nie zabrakło też słodkości w postaci zbożowych ciasteczek. Na początek rodzice wysłuchali krótkiej pogadanki pedagoga szkolnego na temat wyników ogólnopolskich badań na temat odżywiania się Polaków. Niestety nie są one zadowalające. Np. tylko 5% Polaków spożywa zalecane ilości owoców i warzyw. Tak dla przypomnienia powinno być ich 5 porcji dziennie. Następnie odbyło się wirtualne spotkanie ze specjalistą ds. żywienia na temat zasad zdrowego żywienia oraz prawidłowgo czytania etykiet. Spotkanie przebiegało w miłej i sympatycznej atmosferze.

Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zapamiętaj i przede wszystkim stosuj ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA związane z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej:

1.    Spożywaj posiłki regularnie (4-5 posiłków co 3-4 godziny).

2.    Warzywa i owoce jedz jak najczęściej i w jak największej ilości. Pamiętaj o właściwych proporcjach: ¾ – warzywa i ¼ – owoce.

3.    Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.

4.    Codziennie pij co najmniej 2 duże szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem, kefirem i- częściowo – serem.

5.    Ograniczaj spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5 kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.

6.    Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.

7.    Unikaj spożycia cukru i słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).

8.    Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół – mają cenne składniki i poprawiają smak.

9.    Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie.

10.    Nie pij alkoholu.


">Wychowawcy i rodzice klas VI    

redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 3215088      online: 2

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia