Uczniowie - Dawid Antkowiak, Michał Fuławka, Kamil Kokornaczyk i Jakub Nadolski - zostali zapoznani ze specyfiką projektu i jego dokumentacją. W ramach projektu edukacyjnego zebrali informacje o rodzajach zanieczyszczeń w wodzie pitnej, rodzajach filtrów i sposobach uzdatniania wody. Korzystali z różnych źródeł przy wyszukiwaniu informacji na określony temat. Wykonali prezentację elektroniczną wyjaśniającą zagadnienie oraz planszę z trzema różnymi prostymi filtrami na podstawie przykładów z literatury i Internetu.
Podczas realizacji projektu uczniowie musieli współpracować w grupie i wykazać kreatywnością przy projektowaniu i wykonaniu filtrów, by zrealizować założone cele:
- uświadomienie uczniom istnienia potrzeby ochrony czystości wód,
- kształtowanie umiejętności oczyszczania i pozyskiwania wody zdatnej do picia,
- konstruowanie prostych filtrów i ich zastosowanie w praktyce,
- nabycie umiejętności prezentacji wiedzy na forum.
- nabycie umiejętności pracy w grupie,
- zdobycie umiejętności pracy z różnymi rodzajami źródeł informacji,
- kształtowanie postawy krytycznego postrzegania problemów współczesnej techniki.
Po wstępnej bardzo aktywnej części zbierania materiałów i analizowania działania filtrów nastąpił okres kilkumiesięcznej powolnej i niesystematycznej pracy.
Efekt był zadowalający i 10 czerwca 2015 w trakcie lekcji fizyki zorganizowali pierwszy pokaz dla uczniów klas gimnazjum, kończąc tym projekt. Dalsze prezentacje odbyły się na kolejnych lekcjach. Plansza z filtrami została wyeksponowana w sali nr 13.
Opiekun grupy - Wiesław Ślusareńka
|