Strona główna -> K G W -> Aktualności
         IMIENINY:
 OD KWIATU DO MIODU - Odwiedziny w gospodarstwie hodowlano-nasiennym...2019-08-08

W czwartkowy, sierpniowy poranek 8.08.2019r. o godz. 8.00 wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do Jutrosina do przedsiębiorstwa Hodowlano- Nasiennego p. Wiesława Legutko. Wyjazd był zrealizowany w ramach realizacji programu przez Radę Sołecką wsi Mochy pt. „Pszczoły i miód to natury cud”. Projekt ten ma zachęcić mieszkańców wsi do utrzymania i zakładania w przydomowych ogrodach zagonów kwiatowych, ziołowych by nie zachwiać równowagi w przyrodzie, by nie wyginęły pszczoły potrzebne do zapylania kwiatów, a zatem do produkcji zdrowego, leczniczego miodu. Organizatorem tego wyjazdu była koleżanka p. Elżbieta Wita z Rady Sołeckiej. Wycieczka ta skierowana była głównie dla pań - mieszkanek wsi Mochy, Perkowo, Siedlec, Solec, Nowa Wieś - członkiń KGW. Było też czterech panów.

Trafiliśmy do uznanego, dużego gospodarstwa hodowlano-nasiennego mieszczącego się od 2008 r. w Jutrosinie. Firma ta działa od 20 lat. Zajmuje się hodowlą nowych odmian kwiatów i warzyw. Zapoznanie z Firmą rozpoczęliśmy od przedstawienia jej przez pracownika – przewodniczkę po zakładzie. Obejrzeliśmy krótki film związany z działalnością kombinatu.
Następnie zwiedzaliśmy, oglądaliśmy olbrzymie hale w których przechowuje się tony nasion kwiatów i warzyw. Widzieliśmy czyszczalnię nasion – maszynowe i ręczne sita. Zobaczyliśmy autentyczną pracę ludzi. Zakład liczy 250 osób zatrudnionych. Podczas pracy maszyn towarzyszyły nam ich odgłosy, hałas, jak również specyficzny zapach nasion. Podziwialiśmy pracę w laboratorium nasiennym. Zobaczyliśmy jak nasiona przechowywane są w chłodniach, jaki proces zachodzi od wysiania do wzrostu rośliny. Nasiona pakowane są do kartoników, torebek na halach zwanych pakowalniami. Jest to często praca ręczna, chociaż ciekawostką dla nas był automatyczny regał, gdzie pakowanie odbywa się automatycznie.
Po szczegółowym zwiedzaniu hal wyszliśmy na „ pola uprawne”. Tysiące małych poletek na powierzchni kilku hektarów. To przepiękne, kolorowe dywany różnego gatunku kwiatów jak również poletka z uprawą warzyw. Są to poletka doświadczalne, a kwiaty i warzywa nie podlegają sprzedaży. Nasiona są szczegółowo badane, rozmnażane.
Wizytę w olbrzymim ogrodzie zakończyliśmy miłym pożegnaniem z pracownikami firmy, która dla każdego z nas ufundowała opakowanie nasion, warzyw do wysiania we własnym ogrodzie. Na pamiątkę zrobiliśmy wspólną fotografię.

Po tak edukacyjnej wizycie w ogrodnictwie udaliśmy się do miasta Rawicza na obiad w restauracji „Sportowa”. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Ziemi Rawickiej z przewodnikiem. Dowiedzieliśmy się o historii miasta. Podziwialiśmy ciekawe eksponaty. W ramach spaceru po mieście przeszliśmy się dawnymi plantami. Na placu kościoła farnego podziwialiśmy duży pomnik Św. Jana Pawła II. Na chwilę weszliśmy też do kościoła pw. A. Boboli.

GALERIA

Wycieczkę zwieńczyliśmy na odpoczynku przy deptaku w kawiarni „Lodówka”. Kawa, lody,desery w kawiarnianym ogródku- tego nam było trzeba, po całym dniu zwiedzania. Tak o godz. 17.00 opuściliśmy Rawicz i udaliśmy się w drogę powrotną. Każdy zadowolony z pewnością będzie oczekiwał następnej „małej edukacyjnej podróży”.

Bożena Knop

redaktor: Naczelny

<- powrót
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

liczba odwiedzin: 4401134      online: 1

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia