Strona główna -> SZKOŁA PODSTAWOWA -> PODSTAWÓWKA 1-3
         IMIENINY:
 Projekt Zdrowo jem...2019-06-19  

Uczniowie klasy II b przez cały rok szkolny realizowali zadania ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Zdrowo jem, więcej wiem”. Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem było również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

Cały projekt był podzielony na trzy sezony – jesienny, zimowy i wiosenny. Każdy z tych etapów zbudowano wokół tematu przewodniego i stanowił logiczną całość oraz był oparty na podobnej strukturze, której stałymi elementami były: zajęcia lekcyjne, konkursy, promocja zdobytej wiedzy.

Etap jesienny

Pierwszy blok „Owoce i warzywa na co dzień i od święta” poświęcony był owocom i warzywom, ich wartościom odżywczym, roli w prawidłowym rozwoju dzieci. Podczas lekcji dzieci poznawały owoce i warzywa wykorzystując do tego różnorodne zmysły, rozwiązywały zagadki, zastanawiały się, dlaczego należy jeść owoce i warzywa, tworzyły prace plastyczne, analizowały jadłospis w stołówce szkolnej, spotkały się z dietetykiem Panią Anetą Gorzelniak.

Kolejny element tego bloku „Woda na zdrowie” polegał na przeprowadzeniu lekcji i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat wpływu wody na ludzi, zwierzęta i rośliny. Wykonywaliśmy doświadczenia i prowadziliśmy obserwacje, tworzyliśmy plakaty zachęcające do zrezygnowania ze słodkich napojów na rzecz wody. Pani dietetyk zachęcała uczniów do picia wody i przekazała informacje, że wody smakowe i soki zawierają duże ilości cukrów, co mogli zobaczyć na specjalnie przygotowanej planszy z różnymi napojami oraz doczepionymi do nich woreczkami z zawartością cukru, który się w nich znajduje.

Ostatnie zadanie to „Promocja zdobytej wiedzy”. W ramach kampanii promocyjnej zaprezentowano kolegom z klasy II a inscenizację wiersza „Na straganie” i piosenkę „Witaminki”. Gości zaproszono na poczęstunek. Dzieci samodzielnie przygotowały szaszłyki owocowe i warzywne. Uczniowie dzielili się wiadomościami, jakie zdobyli w trakcie wszystkich działań oraz zachęcali do częstego spożywania wody oraz warzyw i owoców. Wszystkie prace wykonane przez uczniów zawieszono w sali, w której uczniowie spożywają drugie śniadanie.

Etap zimowy dotyczył wpływu aktywności fizycznej na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie. Dzieci oglądały swoje zdjęcia z okresu niemowlęcego i szkolnego. Poznały postać Siłaczka i Słabeuszka. Przeprowadzono zabawy ruchowe w sali gimnastycznej: "Kosmiczny wyścig", „Turkusowa drużyna”, „Sprytny ogrodnik”. Dzieci wiele rozmawiały na temat aktywności ruchowej, wykonali prace plastyczne dotyczące różnych zabaw ruchowych, próbowały wymyślić jak można zachęcić rówieśników do większej aktywności. Uczniowie zbierali informacje od rodziców i dziadków na temat najbardziej popularnych gier z czasów, gdy oni byli dziećmi. W ten sposób przygotowaliśmy listę najciekawszych gier z rysunkami i opisem, w które można grać w czasie przerw. Najciekawszy element tych zajęć, to zabawy według propozycji rodziców. Dzieciom podobały się gry: „Piłka z klaskaniem”, Czekolada”, „Kolory”, „Szczur”, „Klasy”, „W kija”, „Skakanka”, „Ojciec Wirgiliusz” „Pingwin”, „Zbijak”, ‘Głupi Jaś”, „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy” Uczniowie chętnie się bawili, nie tylko na lekcji, ale również w czasie przerw. Dzieci spędziły bardzo aktywnie czas, a zabawom towarzyszyły elementy rywalizacji oraz dużo radości i śmiechu.

Etap wiosenny - celem tego etapu było uświadomienie dzieciom, że śniadanie jest podstawowym posiłkiem w ciągu dnia oraz przekazanie wiedzy na temat zależności pomiędzy właściwym odżywianiem a osiąganiem sukcesów w szkole. Uczniowie sami tworzyli Piramidę Zdrowia poznając w ten sposób produkty ważne w ich diecie. Wykonywali rysunki zdrowego drugiego śniadania oraz przygotowywali z rodzicami przepisy na napoje owocowo-warzywne. Najwięcej radości przyniosło uczniom opracowanie zasad i wykonanie gry planszowej utrwalającej wiedzę na temat zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.

GALERIA

Dzięki realizacji wszystkich zadań uczniowie pogłębili wiedzę na temat zdrowego odżywiania i wpływu aktywności fizycznej na zdrowie.

Renata Patalas                 

redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 4383122      online: 4

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia