Strona główna -> S P M
         IMIENINY:
 Wesołe wakacje w Mochach2019-07-30

Stowarzyszenie Przyjaciół Moch od wielu lat organizuje wypoczynek letni i zimowy dla dzieci sołectwa Mochy. W tym roku letnia półkolonia trwała od 15 do 26 lipca. Dzieci miały mnóstwo atrakcji i zwiedziły wiele ciekawych miejsc.

Pierwszego dnia po zapoznaniu się z programem i regulaminem półkolonii miały spotkanie z kolekcjonerem widokówek i kubków, na których ważnym elementem jest mapa – p. Grzegorzem Mikołajczakiem, który uczył nas również piosenek turystycznych.

Następnego dnia pojechaliśmy do Boszkowa, gdzie uczestnicy brali udział w warsztatach kulinarnych. Najpierw zapoznali się ze składnikami, z których wykonuje się lody i pizzę, a następnie sami zrobili desery lodowe. W czasie przerwy były zabawy i tańce przy muzyce. Potem wszyscy ubrali fartuchy i czepki, dostali wałki i kawałki ciasta, które wałkowali, klepali i podrzucali w górę, aby zrobić jak najlepszą pizzę. Następnie wszyscy próbowali wcześniej upieczone pizze, a były one pyszne. Każdy mógł się najeść do syta. Po jedzeniu można było jeszcze zabawić się w „małpim gaju”.

Z Boszkowa udaliśmy się do Przemętu, gdzie byliśmy umówieni na spotkanie z panem Wójtem Januszem Frąckowiakiem. Po urzędzie oprowadziła nas p. Joanna Karkowska i p. sekretarz Grzegorz Aryż. Wszyscy otrzymali tam słodycze i długopisy, aby mogli opisywać swoje kolejne wycieczki, bo w tym roku był konkurs plastyczno–literacki pt. „Mój dziennik podróży”.

Fotografie ze spotkania oraz Boszkowa i Przemętu

17 i 18 lipca byliśmy na wycieczce w Łodzi. Najpierw zwiedzaliśmy dzielnicę Księży Młyn, gdzie w Centrum Edukacji braliśmy udział w warsztatach pt. „Skarpeciaki”. Każdy uczestnik wykonał wg instrukcji śmieszną maskotkę ze skarpetek, którą mógł zabrać do domu.
Potem pojechaliśmy do Muzeum Dętka. Jest to okrągłe podziemne muzeum, które znajduje się pod placem Wolności. Znajdują się w nim fotografie dotyczące budowy kanałów i wodociągów w Łodzi. Na placu stoi pomnik T. Kościuszki i prezydenta Ameryki Waszyngtona.
Następnie udaliśmy się do schroniska, gdzie rozlokowaliśmy się w wygodnych pokojach z łazienkami. Nasze kochane mamusie - p. Małgosia i p. Agnieszka przygotowały kolację, a po niej udaliśmy się do Manufaktury, gdzie odbyły się fascynujące zajęcia w EXPERYMENTARIUM. To jest niesamowite miejsce, gdzie poznaje się różne zjawiska fizyczne i chemiczne, można wziąć udział w różnych eksperymentach i świetnie się bawić.
 Zobaczcie zdjęcia, jak to niektórzy zgubili tułów, a głowę zostawili na stoliku.

Drugiego dnia pojechaliśmy do planetarium, gdzie obejrzeliśmy bardzo ciekawy film pt. „Na skrzydłach marzeń”, a przedstawiał on historię, jak człowiek realizował swoje marzenia dotyczące latania. Było ukazane, jak podpatrywał ptaki, rośliny, jak robił latawce, aż wreszcie pierwsze loty balonem, lotniami, szybowcami, itd. Niestety nie wolno robić zdjęć podczas filmu.
Po seansie udaliśmy się do palmiarni, gdzie podziw budziły ogromne palmy, bananowce, krzewy kawowe, figowce, kolorowe storczyki i kaktusy. Dzieci oczywiście mogły karmić rybki i żółwie. Obejrzeliśmy też wystawę muszli z różnych stron świata.
Po tym udaliśmy się do Muzeum Włókiennictwa, gdzie stworzono wiele multimedialnych wystaw ukazujących historie przemysłu włókienniczego w Łodzi. Najbardziej spodobał nam się „magiczny dywan”, na którym sadziliśmy bawełnę, pielęgnowaliśmy ją, potem zbieraliśmy do dużego kosza. Następnie maszyny utkały z nici płótno, które kąpaliśmy w wodzie, aż w końcu tkaliśmy piękne, kolorowe dywany. Tu dzieci nauczyły się też rozróżniać tkaninę i dzianinę.
Następnie udaliśmy się do hali, gdzie pan operator włączył wszystkie maszyny tkackie tak jak kiedyś ludzie pracowali po 10-12 godzin. Hałas i huk był tak ogromny, że zamykaliśmy uszy.
W końcu ruszyliśmy na ulicę Piotrkowska w poszukiwaniu misia Uszatka - bohatera filmów animowanych oraz ławeczki Tuwima. Zmęczeni i głodni z apetytem zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do Moch. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Poddębicach, gdzie napiliśmy się wody w pijalni wód oraz zwiedziliśmy Ogród Zmysłów, w którym przeróżne instalacje oddziałują na nasze zmysły. To niezwykłe miejsce, bo wszystkie atrakcje są opisane pismem Braille’a – jest tak przygotowane, aby ludzie niewidomi mogli innymi zmysłami poznawać świat.

Fotorelacja z Łodzi

W piątek 19 lipca odbyła się olimpiada sportowa. Pani Adela przygotowała przeróżne konkurencje z elementami biegów i rzutów. Było też toczenie piłki, każdy mógł się wykazać zręcznością, szybkością, a przede wszystkim rywalizacją z zasadami fair play.
Po śniadaniu odbyło się spotkanie z podróżnikiem - p. Bruno Zmarlickim, który wraz ze swoim synem opowiadał o podróży do Egiptu. Dzieci obejrzały zdjęcia z podróży oraz wiele pamiątek, które pan Bruno pozwolił im dotykać i dokładnie obejrzeć.

Zdjęcia z olimpiady i spotkania z podróżnikiem

W poniedziałek 22 lipca wyruszyliśmy na wycieczkę do Śmigla, aby kolejką wąskotorową pojechać do Starego Bojanowa. W czasie podróży pani Magda – nasza opiekunka zrobiła egzamin z wiadomości, które wcześniej nam przekazała i tym, co udzielili prawidłowych odpowiedzi wręczała upominki. Potem mieliśmy piknik obok kolejki, a kilkuosobowe grupy próbowały swoich sił w uruchamianiu drezyny.
Następnie ruszyliśmy do Urzędu Miejskiego, gdzie dostaliśmy mapki do Questów Wielkopolskich czyli gry miejskiej, która prowadzi po ulicach Śmigla, trzeba odnaleźć różne zabytki i rozwiązać zagadki, aby w końcu rozwiązać hasło, które wskaże skrytkę z pieczęcią. Trasa okazała się dość trudna, ale w końcu skrytkę znaleziono.

23 lipca pojechaliśmy do Parku Rozrywki Majaland w Kownatach. Byliśmy już tam w czasie ferii zimowych i wtedy dzieci korzystały tylko z atrakcji pod dachem, a teraz pojawiły się nowe atrakcje na zewnątrz. Największe wrażenie robi oczywiście kolejka, która mknie z szaloną prędkością, ale dzieciom, tak się podobała, że niektórzy jechali kilkakrotnie. Gdy wyjeżdżaliśmy prosiły, aby w przyszłym roku znów tam pojechać.
Następnego dnia pojechaliśmy na plażę gminną do Osłonina, gdzie pod opieką ratowników kąpaliśmy się i bawiliśmy się na placu zabaw.

Zdjęcia z Śmigla, Majaland i Osłonina

25 lipca pojechaliśmy do kina do Leszna na film "Sekretne życie zwierzaków domowych 2”.

Potem pojechaliśmy do Wschowy, które zwane jest miastem królewskim, bo tu w 1365 roku król Kazimierz Wielki wziął za żonę księżniczkę Jadwigę, córką księcia głogowsko-żagańskiego Henryka V. Odwiedziliśmy Muzeum Ziemi Wschowskiej, gdzie poznaliśmy historię miasta oraz mieliśmy warsztaty, podczas których każdy wykonał pocztówkę ze Wschowy.
Przy okazji odwiedziliśmy Bibliotekę Miasta i Gminy Wschowa. Jest to nowoczesna biblioteka, w której stare wnętrza zostały ciekawie połączone z nowoczesnymi multimediami. Zobaczyliśmy czytelnię, wypożyczalnię, a na 3. piętrze Salonik Bajek dla najmłodszych.

Potem pojechaliśmy do Wijewa, gdzie zobaczyliśmy pałacyk z XIX wieku, park pałacowy oraz zjedliśmy pyszne lody w kawiarni „Szarlotka”. Dla uczestników półkolonii został ogłoszony konkurs plastyczno–literacki pt. "Mój dzienik podróży", w którym uczestnicy wklejali bilety, foldery z miejsc naszego pobytu oraz zbierali pamiątkowe pieczątki. Za najciekawsze prace były nagrody.

Zdjęcia z Leszna, Wschowy i Wijewa

W półkolonii wzięło udział 60 osób. Opiekę nad dziećmi sprawowali nauczyciele SP w Mochach: p. Leszek Kolman oraz panie: Danuta Skulska, Małgorzata Zielińska, Katarzyna Filipek, Adela Piosik, Jolanta Piosik, Anna Kruk, Krystyna Grabiec, Renata Patalas, Izabela Surmacewicz-Knop, Marta Plenzler, Bogumiła Ganczarska oraz p. Sylwia Kolman –nauczycielka z SP Brenno.

Dnia 26 lipca w sali wiejskiej odbyło się zakończenie wypoczynku, w którym brał udział sekretarz Gminy Przemęt pan Grzegorz Aryż.

Sponsorzy tegorocznego wypoczynku: Gmina Przemęt, SPM, Sklep Delikatesy Centrum w Mochach, Państwo M.I. Rejent, P. Mierzwińscy, A.R. Langner, D.R. Knop, M.M. Powchowicz, A.Ł. Lorenc.

Dziękuję sponsorom za wsparcie finansowe i rzeczowe, a kadrze – wolontariuszom za poświęcenie czasu wolnego i opiekę nad dziećmi. Specjalne podziękowanie p. Małgorzacie Marciniak za przygotowanie posiłków i jazdę z dziećmi na kolejce „wilkołak”, panu Grzegorzowi Mikołajczakowi za naukę piosenek, a panu Grzesiowi Nowackiemu za cierpliwość i bezpieczną jazdę.

Kierownik półkolonii
Elżbieta Wita

redaktor: Naczelny

<- powrót
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

liczba odwiedzin: 4401090      online: 2

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia