Strona główna -> S P M
         IMIENINY:
 Wspomnienia z ferii… 2019-01-25

W czasie minionych ferii Stowarzyszenie Przyjaciół Moch zorganizowało 5 wycieczek dla dzieci z sołectwa Mochy. Z tych wyjazdów skorzystało ponad 60 osób.

14 stycznia wyjechaliśmy do Parku Rozrywki Majaland w Kownatach (30 km od granicy z Niemcami). Jest to nowy obiekt otwarty w październiku 2018 roku. Pod dachem znajduje się 15 atrakcji i prawie tyle samo na świeżym powietrzu. W środku powitała nas pszczółka Maja oraz jej przyjaciele Gucio i pasikonik Filip.
Po rozebraniu się w szatniach już nikogo nie można było powstrzymać, wszyscy biegiem ruszyli na poszukiwanie przygody. Jeździliśmy na bardzo wolnych karuzelach, gdzie siedzieliśmy na rzeźbionych z drewna zwierzętach, potem na szybszych zielonych żabkach, a następnie na takiej, gdzie trzeba było pedałować, aby unosić się do góry. Potem poszybowaliśmy na karuzeli, której trzon stanowiła olbrzymia donica, a nad nami latały olbrzymie kolorowe motyle.
Następnie szukaliśmy przygód na wodzie i tu była przeprawa na tratwie przez stawek, karuzela na wodzie, małe rowery wodne oraz statek podczas huraganu z efektami dźwiękowymi - szum fal i powiew wiatru. Kto się zmęczył, odpoczywał w basenie z piłeczkami.
Potem czekało na nas największe wezwanie kolejka górska, która wjeżdżała w ciemny tunel, z którego dochodziły niesamowite wrzaski i śmiechy. Równie straszny był indiański totem, na którym bardzo szybko unosiło się w górę, a potem szybko w dół i tak kilkakrotnie. Ciekawa też była czterotorowa ślizgawka, na której zjeżdżaliśmy na małych dywanikach. Oczywiście nie zabrakło elektrycznych samochodzików i małej salki kinowej, gdzie można było śpiewać z Mają jej ulubione piosenki lub odpoczywać na dużych kolorowych poduszkach.
Kto był głodny mógł sobie kupić obiadek lub w wyznaczonej strefie zjeść swoje śniadanie. Przy wszystkich urządzeniach o bezpieczeństwo dzieci dbali pracownicy parku, którzy byli bardzo mili i uprzejmi. Byliśmy tam ponad 5 godzin i nikt nie spytał, kiedy jedziemy do domu. Rekordziści po kilkanaście razy jechali górską kolejką i największa karuzelą z motylami. To świetne miejsce na rodzinne spędzenie niedzieli.

16, 18 i 21 lutego byliśmy na lodowisku w Kościanie, gdzie doskonaliliśmy jazdę na łyżwach. Dodatkowo odwiedziliśmy Muzeum Regionalne w Kościanie, gdzie obejrzeliśmy wystawę poświęconą Powstaniu Wielkopolskiemu. Na dużej makiecie odszukaliśmy Przemęt i pan przewodnik wskazał nam ruchy oddziałów powstańczych w naszych okolicach. Potem obejrzeliśmy inną makietę przedstawiającą historię Kościana. Była ona równie atrakcyjna, bo zawierała ciekawe efekty wizualne i akustyczne.
Drugiego dnia bawiliśmy się w Sali Zabaw Nufrik w Klubie Nenufar.
Trzeciego dnia po lodowisku pojechaliśmy do Włoszakowic, gdzie w parku pałacowym obejrzeliśmy piękne kolorowe rzeźby zwierząt wyryte w pniach drzew. Autorem tych prac jest pan Jerzy Sowijak z Bukówca Górnego. W pobliskiej cukierni była słodka niespodzianka i jeszcze możliwość obejrzenia zwierzaków w mini ZOO.

23 lutego byliśmy w Lesznie. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Okręgowe, a najbardziej zainteresowała nas wystawa pt. „Twardy orzech i… dziadki”. Obejrzeliśmy kolekcję dziadków do orzechów, której właścicielami są dziadek i wnuk – Jan i Mateusz Łomniccy z Kwidzyna. Kolekcja liczy prawie 400 sztuk i zaskakuje niezwykłą formą zgniataczy, od prostych mechanizmów po prawdziwe dzieła rzemiosła artystycznego. Dzięki bajkowo-zabawkowym formom jest ona atrakcyjna i dla dzieci i dla dorosłych. Ten bogaty zbiór gości co roku w innym mieście.
Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach Majsterkowo organizowanych przez sklep Castorama. Tu dzieci samodzielnie wykonały skrzynki z drewna i każdy mógł zabrać swoja pracę do domu. Bogatsi w skrzynki udaliśmy się do kina na wzruszający film pt. ”Chłopiec z burzy”. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

GALERIA FOTO WSPOMNIEŃ

Dziękuję wszystkim wolontariuszom, którzy sprawowali opiekę nad dziećmi w czasie wycieczek.

Elżbieta Wita

redaktor: Naczelny

<- powrót
Komentarzy: 0Strona:

liczba odwiedzin: 4381982      online: 2

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia