Strona główna -> SZKOŁA PODSTAWOWA -> PODSTAWÓWKA 1-3
         IMIENINY:
 Wycieczka do Głogowa...2019-06-07

W piątek 7 czerwca 2019r udaliśmy się z klasą II a i II b do miasta leżącego na Dolnym Śląsku. Głogów powitał nas typowo wycieczkową pogodą. Nie było gorąco, a zza chmur od czasu do czasu pojawiało się słoneczko.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kościoła Kolegiaty. Mury kościoła pochodzą z XII wieku. Po zwiedzeniu kościoła i podziemi świątyni udaliśmy się na nabrzeże Odry.

Po przejściu przez Most Tolerancji nad rzeką ominęliśmy Zamek Książąt Głogowskich i zatrzymaliśmy się przy Pomniku Dzieci Głogowskich. Poświęcony jest on dzieciom, które zginęły w czasie oblężenia miasta przez wojska cesarskie. Dzieci były tarczą obronną w XII wieku. Przeszliśmy parkiem do miejsca upamiętniającego Jana Pawła II. W Bibliotece Świętego Pielgrzyma dzieci bardzo zainteresowały się aforyzmami zamieszczonymi na cegłach wokół płaskorzeźby Papieża. Są to cytaty zaczerpnięte z wypowiedzi Papieża. Cegły mają kształt książek.

W Centrum Informacji Turystycznej mieliśmy chwilę oddechu. Udaliśmy się do Ratusza i weszliśmy na taras widokowy znajdujący się na wieży ratuszowej. Wieża ta ma wysokość 80,35 m i jest drugą co do wysokości wieżą w Polsce. Z tarasu podziwialiśmy krajobraz miasta i okolicy. Na nowym Starym Mieście glądaliśmy fragmenty średniowiecznych murów miejskich, XVIII- wieczny Fort Gwiaźdisty, budynki forteczne, schron z 1930 roku. Tam mogliśmy odpocząć na specjalnych pryczach, postrzelać z broni, układać puzzle. Suchą fosą dotarliśmy do Kościoła Św. Mikołaja. Ten kościół to ruina udostępniona do zwiedzania. W drodze do autobusu przechodziliśmy obok ruin Teatru Miejskiego.

GALERIA

Autokarem udaliśmy się do Kina 3D na film „Pokemon: Detektyw Pikachu”. Po filmie lody i posiłek i powolny powrót do domu. Trudno było wyjechać z największego w Europie ronda. Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy do domu.

Krystyna Grabiec

redaktor: Naczelny

<- powrót
 liczba odwiedzin: 4228694      online: 1

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia