Strona główna -> ZESPÓŁ SZKÓŁ -> PODSTAWÓWKA 4-6
         IMIENINY:
 Zapobiegaj przemocy!2016-10-16  

Dnia 12.10.2016r. uczniowie klas V i VI brali udział w zajęciach profilaktycznych na temat przemocy. Zajęcia odbyły się w ramach programu „Zapobiegaj przemocy”, który realizowany jest w naszej gminie ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Prowadzący zajęcia, Pan Aleksander Szczepański uświadomił uczniom, czym jest przemoc, jakie są jej formy i przyczyny i jak bardzo szybko ze sprawcy można stać się jej ofiarą. Poprzez samodzielnie przygotowane scenki uczniowie mogli wczuć się w rolę sprawcy i ofiary przemocy. Dowiedzieli się, jak w sposób asertywny mogą reagować na objawy przemocy.

GALERIA FOTO

Zdarza się, że jesteście świadkami, jak starsi biją młodszych, popychają, niszczą sprzęt szkolny i własność innych, ale też obrażają, „rozsiewają plotki”, wykluczają z grupy, izolują, „hejtują” na fejsie. To dotyczy innych, NIE CIEBIE. To nie TY odczuwasz ból, przeżywasz poczucie krzywdy, to NIE TOBIE zniszczono kurtkę, to NIE TY samotnie spędzasz przerwy. NIE TY! Właśnie w tych sytuacjach NIE ZAMYKAJ OCZU! Twoje milczenie to przyzwolenie na takie zachowanie. A co się stanie, gdy role się odmienią? Sam staniesz się ofiarą przemocy? Co możesz zrobić? Na to odpowie pewna 13-latka w ułożonym przez siebie wierszu, którego fragment cytuję:

...„Jeśli widzisz kolesi, bijących się gdzieś w dali

nie stój jak słup soli, powiedz im żeby przestali.

Jeśli się boisz -spoko, normalne zachowanie!

Ale powiedz dorosłemu, nikt Cię za to nie ukarze.

Bo jeśli Ty nikogo nie obronisz,

to możesz się spodziewać, że Ciebie też nikt nie ochroni!

Każdy kij ma dwa końce, zawsze to powtarzaj,

bo jeśli kogoś pobiją, to Ty i inni też muszą uważać!

STOP PRZEMOCY!!!”

Zdzisława Ślusareńka

redaktor: Naczelny  

<- powrót        
Komentarzy: 0Strona:    dodaj komentarz

 liczba odwiedzin: 3004116      online: 1

Copyright © Zespół Szkół w Mochach. - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia